Ekonomi

Akaryakıt fiyatları arttı ama Balıkesir’in ulaşım maliyeti düştü

Akaryakıt fiyatları arttı ama Balıkesir’in ulaşım maliyeti düştü

Balıkesir’in toplu ulaşımı hem ekonomik hem de çevreci

BALIKESİR – Balıkesir’de yaklaşık 2 yıl önce alınan 65 adet doğalgazlı otobüs, toplu taşımada çevreci yönüyle öne çıkarken, akaryakıt fiyatlarındaki ÖTV değişikliği sonrası ekonomik yönüyle dikkat çekiyor. Normal bir otobüs kilometre başına 10 lira 50 kuruşluk yakıt harcarken, doğalgazlı otobüsler 6 lira 50 kuruşluk maliyetiyle doğru yatırım olduğunu kanıtlıyor.

Balıkesir’de yaklaşık 2 yıl önce satın alınan 65 adet doğalgazlı otobüs, çevreci ve ekonomik yönüyle dikkat çekiyor. Şehir içinde binlerce kilometre yol kat eden basınçlı doğalgazlı otobüsler, aynı zamanda karbon salınımı konusunda da çevresel etkiye sahip. Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Yücel Yılmaz’ın kullandığı otobüsler şehir merkezinde aktif olarak kullanılırken, Başkan Yılmaz, zamanla otobüs sayısının artacağını söyledi.

ÖTV düzenlemesi sonrası fiyatlar uygun hale geldi

Öte yandan Balıkesir Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Balıkesir Toplu Taşıma A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Halil Aygün, otobüsler hakkında teknik bilgiler paylaştı. Aygün, “Balıkesir merkezde CNG dediğimiz 65 adet doğalgazlı otobüsümüz var. Bunların 40’ı 12 metre uzunluğunda, 25’i 9 metrelik araçlar. Bu otobüsler dizel ve diğer yakıtlara göre daha çevreci olarak öne çıkıyor. Bu araçları filomuza kattıktan 15 gün sonra tam 2 yıl olacak. Bu araçları aldığımızda diğer yakıtlara göre yüzde 60 daha uygundu. ÖTV düzenlemesi 15 günde yapıldı Şimdi doğalgazlı araçlarımız daha avantajlı hale geldi.Yani gazlı araçlarımız kilometrede 6 lira 50 kuruş, dizel araçlarımız kilometrede 10 lira 50 kuruş yakıyor.65 otobüsümüz olduğunu düşünürseniz Balıkesir’de bir günde 13 bin kilometre yol gidiyor.

Genel Müdür Yardımcısı Halil Aygün sözlerini şöyle tamamladı: “Nüfusu 200 bine yaklaşan ilçelerimiz var. Buradaki otobüs sayımızı artırmayı düşünüyoruz. Özellikle körfez bölgesini düşünüyoruz. Özel bir yakıt sistemleri var. Edremit, Havran, Burhaniye, Ayvalık, Gömeç coğrafyasına bakarsanız bu otobüsleri doğalgaz otobüsüne dönüştürmeyi düşünüyoruz, çünkü ortak noktamız olduğu için, ortak nokta olabilecek bir konumda akaryakıt istasyonu kurarak.” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu